ردکردن این

گیاه عربیکا در ارتفاع 900 تا 2200 متر از سطح دریا رشد میکند. در این گیاه مشخصه های عطری و طعمی بارز و قابل حس نمود پیدا میکند.

آشنایی با عربیکا و ربوستا

گیاه عربیکا در ارتفاع 900 تا 2200 متر از سطح دریا رشد میکند. در این گیاه مشخصه های عطری و طعمی بارز و قابل حس نمود پیدا میکند.

این گیاه در مقابل آفت های طبیعی مقاوت کمتری دارد به همین دلیل نیازمند مراقبت های بیشتری است.

نور آفتاب در رشد این گیاه اهمیت زیادی دارد و در مناطقی از جنوب شرق آسیا،آفریقا و آمریکای جنوبی و مرکزی توانایی رشد و کشت را دارا میباشد.

همانطور که از معنی لغوی این گیاه پیداست خاستگاه آن، کشور اتیوپی و یمن می باشد. توسط اعراب بومی این مناطق کشف شده است به همین دلیل به گونه عربیکا در جهان شناخته می شود.

گیاه ربوستا در ارتفاعات 900 متری رشد میکند.در این گیاه مشخصه های عطری طعمی به مراتب پایین تراز عربیکا است اما میزان کافئین بالاتری را در خود دارد.

میزان کافئین ربوستا 2 برابر عربیکا است.

این گیاه در مقابل آفت های طبیعی بسیار مقاوم است و بیشتر در مناطق جنوب شرق آسیا کشت میشود.

تفاوت های عربیکا و ربوستا

گیاه عربیکا و ربوستا از لحاظ فیزیک ظاهری، تعداد و شکل مولکول های تشکیل دهنده، مشخصه های عطری-طعمی، سطح کافئین، چربی های نهفته و همچنین سطح و مقدار اسیدهای تشکیل دهنده با یکدیگر متفاوت هستند.

در ارتفاع از سطح دریا در زمینه کشت، دیگر تفاوت مهم این دو گیاه است.

گیاه ربوستا دارای کافئین بیشتر و حس تلخی بیشتر است و گیاه عربیکا دارای مشخصه های عطری و طعمی جذاب و بالاتراست.

دیگر تفاوت این دو گیاه در میزان مصرف آب و نیاز به فصل آبی و فصل خشک است از لحاظ قیمت تمام شده محصول نیز به مراتب گیاه و گونه عربیکا قیمت بالاتری دارد.

امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و پدیدآمدن روش های جدید در سطوح مختلف دنیای قهوه شاهد کشت محصولات با کیفیت بالا از این گونه هستیم.