ردکردن این

اگر نوشیدن قهوه جز کارهای روزمره شما باشد، قطعا بارها کلمه “باریستا” به گوشتان خورده است.

باریستا خانگی

اگر علاقه مند به قهوه باشید و نوشیدن قهوه جز کارهای روزمره شما باشد، قطعا بارها کلمه “باریستا” به گوشتان خورده است.

در این نوشته سعی خواهیم کرد شمارا با مفهوم اصلی و کاربردی باریستا آشنا کنیم.

بطور کلی باریستا کسی است که شناخت کافی به مفاهیم قهوه دارد و وظیفه اش آماده سازی نوشیدنی قهوه است.

از دید اساتید قهوه باریستابودن نیازبه علاقه و تخصص دارد و شغل بسیارمهمی در دنیای قهوه است، چرا که بارستا آخرین شخصی است که وظیفه تهیه نوشیدنی قهوه برعهده اوست، شاید کار باریستا می تواند تاثیر نمره قبولی زحمات یک کشاورزقهوه، یک برشته کار و همچنین مهارت بالای خود باریستا باشد.

دوستداران فضای کافه و علاقمندان به نوشیدنی قهوه در این محیط کسانی هستند که درباره ی باریستا نظر میدهند، شاید این جمله را نیز پس از نوشیدن قهوه در کافهب به زبان آورده باشیم که قهوه شما بسیار خوشمزه بود، این جمله میتواند تاثیری به کار باریستا نیز باشد.

اگر از محیط کافه فاصله بگیریم و بخواهیم در محیط خانه یا محل کار نیز از نوشیدن قهوه لذت ببریم باید برای خود و دوستان خویش قهوه آماده کنیم، اکنون ما نیز باریستا هستیم، برای باریستا خانگی بودن نیز مهارت لازم است، راه های بسیار زیادی برای کسب این مهارت وجود دارد، شرکت در دوره های باریستای خانگی میتواند سریع ترین راه حل باشد که میتوانیم بگوییم بهترین راه برای کسب این مهارت نیز به شمار می آید.

شما میتوانید با یادگیری روش های دم آوری انواع قهوه (ترک، فرانسه، اسپرسو) و همچنین یادگیری تهیه نوشیدنی هایی بر پایه این سه نوع باریستا خانگی باشید.

پس از یادگیری این روش ها از لحاظ تئوری و عملی می توانید به صورت نیمه حرفه ای برای افراد خانواده و دوستان خود در مهمانی ها و دورهمی ها قهوه دم کنید و با دیگران این لذت را به اشتراک بگذارید.